Sunday, July 5, 2020

1st entry 2020


baru baru ni ada penggunaan apps face apps kat FB. yang boleh kan kita tukar wajah kita jadi tua taua jadi muda. dulu dulu oey je apps ni. tapi sejak PKP ni netizen jadi terlampau rapuh dan cepat sentap.termasuklah friendlist aku. aku up gambar tu ramai yang kecam lastnya aku surrender dan aku delete gambar tu bila dalil dalil kata ubah lelaki jadi perempuan adalah haram. apps tu pun haram

nak jadi cerita aku tukar jugak profile pic aku kat akaun bsnes aku yang lain. tapi apa yang aku nampak atau perasan aku punya friendlist berkurang. aku tak tahu siapa yang unfriend aku. dan bila aku check rupa rupanya Zulkasbi yang unfriend aku. so, apa aku nak buat. dia dah unfriend aku .

dulu dia left grup wasap aku dan aku tak tahu kenapa sebabnya. alasan yang zulkasbi berikan ialah dia tak mahu bermusuh dengan sesiapa. padahala sebelum ni pun mana ada nak bermusuh dengan sesiapa pun. cuma aku harap dia back up aku je sebab dia kawan baik aku. dan sorang lagi Nizam pun left grup aku.

aku nak buat macam mana lagi kalau dia dah tak nak dalam grup aku. dalam masa yang sama aku removed Am dan Shah dan Fandi sebab diorang  macam ada klik dalam tu antara orang vss dan orang ex staff. so itulah ceritanya. yang zulkasbi pulak apa pasal entah dia macam back up Am pulak bila aku kutuk Am. sudahnya Ghani left.aku removed Azam sekali. sebab aku tahu Azam tu geng Am. Ghani buat grup baru tapi jadikan Am dan Shah admin.diorang add aku. aku tengok diorang add Nizam dan Zulkasbi. tiba tiba je zulkasbi bukan main actie bagi komen. aku rasa something wrong. kat grup aku dia left kat grup baru Am bukan main aktif.

so, sampai hari tu lah yang zuklkasbi unfriend aku. aku rasa dia tahu akaun aku tu.sebab ada gambar lama aku kat situ masa pegi Jogja. dan akaun tu masih ada Am dan Nizam jadi friends aku. aku tengok Am up status. zukasbi komen bukan main baik lagi ayat dia.so, aku buat keputusan walau akaun tu bukan main akaun aku...aku unfriend aje Am yang membuat onar dalam hubungan aku dan Zulkasbi dan Nizam. entahlah aku rasa gerak hati aku yang selama ni selain dari kakzura yang suka menghasut akan hubungan baik sebab dengki kan aku Am lah orang yang menghasut selama ni. akan Nizam dan Zulkasbi.

tak apalah kalau diorang anggap aku tak penting lagi dah dalam hidup diorang memandangkan aku dah tak punya apa apa dah...tak sangka Zulkasbi aku ingat dia kawan baik aku rupanya dia kawan baik Am.

aku jenuh fikir apalah salah aku sampai dia buat aku macam tu...setakat kutuk kutuk tu biasa. tapi setahu aku zulkasbi ni ada kelemahan dia. kelemahan dia ialah dia ni kaki betina. suka skandala mana mana pun dia kerja atau pergi. dan aku tahu skandal dia dengan adilah yang selama ni dia asyik tanya aku aje bila aku wasap dia. dan aku selalu jugak hantar update Adila kat zulkasbi macam dia cinta sangat kat Adila tu tak tahu apasal.

so, aku rasa sebab tu dia jauhkan diri dari aku sebab takut kantoi .



No comments:

Post a Comment